Tang

BYD Tang – החלום השביעי


יש לכם צורך ברכב בעל שבעה מושבים, אבל אתם חולמים לרכוש EVרכב המונע בחשמל. מכונית המבחן שלנו הפעם היא Tang, מובילת נוסעים סינית, גדולה ומפוארת מבית BYD. נכון לעכשיו, אין לכם הרבה אופציות בחירה במחיר הזה. מה המחיר, והאם מדובר בפשרה? יצאנו לבדוק.

אורך של 4.87 מטרים, רוחב של 1.95 מטרים וגובה של 1.72 מטרים – הטאנג הוא רכב מהגדולים בקטגוריה שלו. בסיס גלגלים של 2.82 מטרים מבשר כי המרווח בשתי השורות הראשונות הוא נדיב. כמקובל במכוניות מסגמנט SUV-D השורה השלישית צפופה יותר הן במרווח הכללי והן בגישה אליה. קפלו את השורה השלישית ותקבלו רכב לחמישה נוסעים עם תא מטען ענק בעל נפח של 940 ליטרים. (235 ליטרים ללא קיפול ).
.
אבל לפני שנזיז את הרכב המגודל הזה, שמשקלו עומד על כ-2.5 טונות, נאמר כי העיצוב החיצוני בהחלט מרשים ובעל פרופורציות מצוינות. עם חישוקי 22 אינטש ענקיים, Tang לא מרגיש מגושם ואפילו משדר דינאמיות. ככה זה כשמשכירים את שירותיו של מעצב מוכשר מאירופה.
.
ההתרשמות הטובה ממשיכה גם בתוך תא הנוסעים. ניקיון עיצובי, שימוש בחומרים וצבעים נעימים – Tang לא משפיל מבט, גם לא אל מול צמרת הפרימיום מאירופה או מיפן. חפשו בנרות מחדלים בגימור או באיכות החומרים – אולי תמצאו, אבל בקושי. בהנדסת אנוש שהיא אינה מושלמת תוכלו להיתקל ביתר קלות. זה מתבטא במיקום כפתורים פה ושם, בתפעול המסך, אבל לא משהו שישבש את דעתכם.

תנוחת הנהיגה טובה, הראות לפנים לצדדים ולאחור סבירה לסוג רכב שכזה, והשהייה בסאלון הרכב נעימה בהחלט ולכל הנוסעים. קל להתרגל לטאנג.

קשה יותר להתרגל ליבבת הצליל המעצבן הבוקע בנסיעה איטית – כאזהרה להולכי הרגל. זה חודר גם לתא הנוסעים ומקלקל את תחושת היוקרה השקטה שברכב חשמלי ויוקרתי. הנסיעה בטאנג שקטה לרוב והבידוד מוצלח.

יש כאן ידית בורר מצבי נהיגה אלקטרונית, קלה לתפעול. יש כפתור בורר למצב נהיגה חסכוני או ספורטיבי וגם שני מצבי בלימה רגרנטיבית – סטנדרטי וחזק. לפעמים, כל המוסיף גורע, ואני מעדיף פחות מצבי בחירה מיותרים. אז שילבנו ל-D ולחצנו על הדוושה הימנית.

לטאנג שני מנועים חשמליים. תחשבו במחשבון: 245 כוחות סוס (ציר קדמי ) פלוס 272 כוחות סוס (אחורי). התוצאה שמתקבלת היא הספק שהיה שמור פעם למכוניות-על . הוסיפו לזה מומנט אדיר המתקבל מיידית בלחיצה וזה יספק לכם הסבר, למה נדבקתם למושב כששוגרתם מהמקום. שום דבר לא הולך לאיבוד כשארבעת הצמיגים הענקיים מעיפים את האספלט לאחור ומשגרים אתכם לעבר מספרים תלת ספרתיים במד המהירות. אל דאגה, ב-180 קמ"ש התאוצה נעצרת (כך על-פי היצרן) אבל עד ל-100 קמ"ש לא תמתינו יותר מ-4.6 שניות. וזה מתבטא גם בתאוצות -ביניים אדירות המאפשרות עקיפה או השתלבות מהירה, בכל מצב וכמעט מול כל מכונית אחרת שבכביש.

Tang

תאוצות אדירות שכאלה ומשקל כזה, מחייבים מערכת בלימה חסונה, ועל זה בדיוק מופקדים בלמי הברמבו הענקיים מלפנים. מפקד הטאנג חייב לשלוט על הכלי הענק והיכולת הדינמית בהחלט מרשימה. לא מדובר כאן ב-SUV ספורטיבי, כדוגמת פורשה קאיין או אלפא רומיאו סטלביו, אבל יכולת שינוי הכיוון והאחיזה מאפשרים קצב התקדמות מהיר ביותר גם בכביש מפותל.

המשקל הרב דורש כיול מתלים קשיח לריסון המרכב הכבד. בתוספת צמיגים בעלי חתך 40 ומעט גומי מבודד בין האספלט לחישוק הסגסוגת, נוחות הנסיעה הרשימה לטובה. אמנם, במהירויות איטיות ובשברי אספלט רעים, הורגשו מעט חבטות, אבל הנסיעה בטאנג בהחלט נוחה רוב הזמן. הנוחות והפינוק מגובים ברשימת אבזור הכוללת חישמול מלא, איורור וחימום מושבים, גג פאנורמי נפתח, מערכת שמע טובה ושלל פינוקים נוספים. אפילו מסך מרכזי הסובב על צירו, כמו זה שפגשנו ב-BYD אטטו 3 האח הקטן יותר שהפך להיט מכירות. גם מערך הבטיחות מקיף ולא מחסיר דבר.

דגם Tang נחשף לראשונה בשנת 2018. מדובר כאן על הדור שני של הדגם, שלאחר מתיחת פנים שהוצגה בשנת 2021.

הפלטפורמה עליו הוא מבוסס משולבת ומיועדת לדגמי פלאג-אין וחשמל, לישראל הוא מגיע רק בתצורה החשמלית בעלת סוללת 86.4 קוט"ש הרושמת טווח נסיעה מוצהר של 400 ק"מ לפי תקן WLTP.

בפועל, הטווח הוא כמובן בתלות אופי הנהיגה, ומניסיוננו ניתן אף להגיע לטווח כזה, אך תוך השתדלות ואיפוק. לא קל כשתאוצות מפתות מחכות לכן ממש מתחת לנעל ימין…

Tang

אין לכם הרבה אופציות בחירה בבואכם לבחור רכב חשמלי בעל שבעה מושבים, בטח לא בסביבת מחיר של 315,500 ש"ח, מחירו של רכב המבחן. הטאנג איננו פשרה כואבת כלל וכלל. מדובר ברכב הנראה מעולה, בנוי ומתוכנן היטב, ובעל ביצועים הרבה מעבר לנדרש מרכב שכזה. אמנם, טווח הנסיעה מוגבל כמקובל בדרך כלל ברכבי חשמל והנוחות אינה מושלמת, אך בסיכומו של מבחן, התעוררנו מהחלום למציאות לא רעה בכלל.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

GTI

גולף GTI 8.5 – החצי שעולה על השלם?

Tweetהיום, מזג האויר הטיב עמנו. מספר שעות של אחר צהריים חם למדי, שאריות של שמש …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *