בלייזר

שברולט בלייזר – Born to be wild


ינואר, והחורף כבר ממש כאן. לפעמים אין ברירה אלא ללבוש מעיל גדול, כובע צמר וכפפות ולצאת מהבית. את התה והלימון והספרים הישנים יחליפו המכונית והכבישים הרטובים. "סע לאט!" אתם אומרים. אבל איך אסע לאט כשמנוע 3.6 ליטרים ששה צילנדרים ו-305 כוחות סוס, שוכנים להם מלפנים?

לצערי לא מחכה לי בחניה שברולט קאמרו – מכונית הקופה השרירית, ואולי טוב שכך. רכב נמוך כל כך עם הנעה אחורית הוא לא המתכון הבטוח לצלוח את סוף השבוע הסוער והמוצף הזה בשלום.
המנוע אמנם זהה, אך הפעם מדובר ברכב גבוה ב-35 ס"מ עם מרווח גחון של כ-20 ס"מ. מדובר בשברולט בלייזר. אם השם הזה עושה לכם קונוטאציות לרכב שטח מסוקס שבעבר אף שימש את הפיקוד בצה"ל, תשכחו מזה. הפעם – דמיינו לכם – זהו ניסיון לזווג בין רכב נוסעים מוגבה וגדול כדוגמת הטראוורס ורכב ספורטיבי סקסי כאותה קאמרו שהוזכרה כאן קודם.

מתקרב לבלייזר הקפוא בחניה, מתניע אותו בעזרת השלט מרחוק; זה מאפשר למערכת בקרת האקלים לחמם מעט את תא הנוסעים לפני שאכנס אליו. לחיצה על כפתור חימום המושב לדרגת החימום הגבוהה ביותר (מתוך 3) ולחיצה על עוד כפתור, הנמצא על גלגל ההגה שתפקידו, כן – לחמם לי את גלגל ההגה. איזה תענוג להכנס למכונית מצפון אמריקה ביום חורפי שכזה.

הבלייזר גדול. משתרע לאורך 4.86 מטרים ולרוחב 1.95 מטרים. ענק במושגים שלנו, בינוני אצל האמריקאים. תסתכלו עליו היטב ותוכלו לראות את הקו העיצובי המשותף עם הקאמרו. לא רק בעיצוב החיצוני,אלא גם בזה הפנימי. אם הקאמרו הפך למותג מובדל משאר דגמי השברולט, כך גם מנסים אנשי השיווק של שברולט להתייחס לבלייזר החדש .

והבלייזר החדש אכן שונה. הוא אינו מציע שבעה מושבים, אלא רק חמישה. אלה מרווחים מאוד ובהחלט נוחים. תא המטען שמתהדר בנתון של 864 ליטרים, גדול, אך פחות גדול מהמצופה; מדובר במדידה ע"פ תקן SAE האמריקאי- מדידת נפח הנמדדת עד לגובה התקרה. אם תשוו אותה לתקן האירופאי, תתאכזבו לרעה.

יש לו מנוע שרירי בעל 305 כוחות סוס ושיא מומנט של 37 קג"מ בסיבובי מנוע גבוהים (5000 סל"ד). בעזרת תיבת בת תשעה יחסי העברה מואץ הבריון, השוקל כשני טון, בזריזות ובצורה ליניארית ואחידה, כל זאת בליווי סאונד ספורטיבי עמוק. אין לנו נתון רשמי למשך התאוצה הקלאסית ל-100 קמ"ש (פחות מ-7 שניות, כנראה) אבל טיימר מובנה קיים ואתם מוזמנים למדוד בנסיעת המבחן הקרובה עליו. אגב, אם תאיצו אותו מהמקום בנחישות, כשההנעה היא קדמית בלבד, צפו לסחרור גלגלים אלים, לא נעים ולהתערבות היסטרית של בקרת המשיכה.

לכן, אני מעביר את בורר מצבי הנהיגה למצב הנעה כפולה. זו הנעה כפולה ומתוחכמת היודעת להעביר עד 50 אחוז לסרן האחורי. זה מאפשר לי להאיץ בחזקה גם כשהכביש רטוב וחלק יחסית. אותו בורר מציע לי גם מוד נהיגה ספורטיבית (ברור שכן), נהיגה בתנאי שטח (מי מתכוון בכלל?) ואפילו – מצב גרירה (לא בשבילנו).

הבלייזר גבוה, גדול ולא ממש קליל, אך לגמרי לא רופס או מתרפס. לצד נוחות טובה למדי המגובה גם בבידוד רעשים ברמה גבוהה, התגלה הבריון ככזה שיודע לשמור על איזון מרשים גם תחת מתקפת פניות לא אופיינית לנהגי SUV מגודלים שכאלה. התחושה בטוחה וגם ההיגוי, המעט כבד, די מדויק. וזה מרשים.

לא, בלייזר אינו תחליף לקאמרו. הוא גם לא מתוכנן כרכב לחובב נהיגה אמיתי. ידית ההילוכים מסורבלת לשימוש ובמיוחד לשימוש ידני כשהתפעול נעשה בעזרת לחצן על גבי הידית; לא נוח, לא מפתה לשימוש ובקיצור – לא תודה! גם משענת היד המרכזית עלולה להפריע למרפקים בעבודת הגה ספורטיבית.
אבל אם חשקה נפשכם ב-SUV מגודל שמאיץ טוב, מתנהג כראוי, משמיע סאונד מרשים ויכול לעשות את כל זה גם כשהכביש רטוב, הבלייזר כאן לשרותכם.

גשם, אגב, יגרום למראה/ מסך פנימי – פטנט חביב שנתקלנו בו בעיקר בתוצרת GM, להפוך לפחות אפקטיבי בגלל המים הניתזים על המצלמה מאחור. אז תאלצו להסב את המסך למראה הרגילה. הפטנט כאמור יעיל, אך פחות בתנאים חורפיים שכאלה.

הפרימייר וה-RS המיובאות לארץ, הן רמות הגימור הגבוהות ביותר במשפחת בלייזר. ההבדל העיקרי ביניהם הוא עיצובי. הפרימייר הנבחנת כאן אלגנטית יותר ואילו ה-RS ספורטיבית בעיצובה עם גימורים וצבעים ייחודיים ואופציה לחישוקים של 21 אינטש ורוחב צמיג מוגזם.

וברמות הגימור הללו לא חסר דבר. מציפויי עור, גג פאנוראמי ענק נפתח, מערכת שמע 8 רמקולים (מאכזבת קצת) מערכת מולטימדיה, שלל שקעי הטענה, ועוד ועד מערכות בטיחות הכוללות כמעט הכל, אפילו רטט במושב כאזהרה על קירבה לעצמים או סטייה מהנתיב. מערכות וכפתורי הפעלה יש בשפע – לא תמיד נוח להתמצא כאן בקוקפיט.

הבלייזר החדש, מעוצב ונאה בהחלט. שלא כמו בלייזר של פעם, הוא לא מיועד לשטח בגלל זוויות מרכב וגחון נמוך יחסית. הבלייזר שהושק ב-2018 גדול, מרווח ונוסע בהחלט לא רע ורמת האבזור בו עשירה. צריכת דלק של כ-8.5 ק"מ לליטר היא ריאלית לחלוטין עבור רכב שכזה ומחיר של 280,000 ש"ח מציב את השברולט מול מתחרות קטנות יותר חלשות יותר ומאובזרות פחות, אך לעיתים איכותיות ומלוטשות יותר ממנו.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

שברולט קולורדו ZR2 – גם אני רוצה!

Tweetהרוח המדברית ליטפה את פניי כשיצאתי מהרכב ונשמתי עמוק את האוויר היבש והצלול. לפניי התנשא …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *