קיה סורנטו היברידי נטען – שבעה מושבים


שילוב של מנוע ומגדש טורבו, המשולב עם מנוע חשמלי וסוללות נטענות חיצונית, כבר מוכר במחוזותינו. שילוב של מערכת הנעה חשמלית כזו עם שבעה מושבים הוא כבר נדיר יותר. קיה סורנטו בגרסה הנבחנת כאן יכולה להתאים כשקע לתקע, למי שזקוק לרכב שכזה.

את סורנטו של קיה תוכלו לרכוש במספר תצורות הנעה – מנוע בנזין, מנוע טורבו -דיזל, היברידי טורבו-בנזין או היברידי נטען טורבו-בנזין. זה האחרון הוא רכב המבחן שלנו והוא היחיד המציע הנעה כפולה. הוא מגיע ברמת גימור גבוהה – פרימיום, והוא גם היקר בהיצע עם תג מחיר של 317,900 ש"ח.
.
בכל הגרסאות תקבלו SUV גדול מימדים המציע שלוש שורות מושבים ובסה"כ – שבעה מושבים. ההנעה הכפולה של הגרסה היקרה לא תיקח אתכם ואת ששת הנוסעים הנוספים לטיולי שטח מאתגרים. מדובר בהנעה כפולה הנובעת מעצם הימצאותו של המנוע החשמלי על הסרן האחורי (ומנוע בעירה פנימית המניע את הקדמיים). הערך המוסף הוא יכולת משיכה טובה יותר ובמיוחד על גבי משטחים חלקלקים כמו בוץ ושלג. זו אינה סורנטו מדור ראשון 2002-2009 שהתבססה על מכלולי רכב שטח.
.
אז מי, בעצם, זקוק לרכב היברידי שכזה, שניתן לחבר אותו לשקע חשמלי? ומה זה יעזור לכם בחיים?

סורנטו

לרכב היברידי נטען סוללות גדולות יותר מאשר לרכב היברידי רגיל. לשם השוואה, קיבולת הסוללות של הסורנטו הנטענת הינה 13.8 קוט"ש לעומת 1.49 קוט"ש בהיברידית. גם הספק המנוע החשמלי של הנטענת גבוה יותר (91 כוחות סוס מול 60) וכך גם המומנט המופק. הערך המוסף העיקרי בזו הנטענת הוא ניצול היכולת החשמלית לטווחים ארוכים יותר. הנתון הרשמי של הרכב הנבחן היום הוא של 57 ק"מ נסיעה על חשמל בלבד. אם אופי הנסיעה שלכם הוא נסיעות בטווח קצר בינוני ולאחריהם אפשרות טעינה, הסורנטו הזו היא בול עבורכם. כך, תימנעו מביקור תכוף בתחנות דלק ונתון של עשרות קילומטרים עבור ליטר דלק, יהפוך לריאלי. במידה ולא, נסיעות ארוכות וטעינות מעטות יניבו צריכת דלק הרבה פחות מהנתון האופטימי המפורסם בפרוספקט.

קשה יהיה לכם להבחין בסורנטו נטענת, שכן עיצובה לא שונה משאר הגרסאות. חדי העין יבחינו בשני פתחי "תדלוק" שאחד מהם הוא, כמובן, הטענת חשמל. העיצוב החיצוני – נאה ומרשים. גם הפנים נאה ומכובד לרכב במחיר כזה, אם כי השמרנות הקוריאנית מחסלת את הסיכוי שהאורחים ברכב ישמטו לסתות. האבזור ב'פרימיום' כולל בקרת אקלים מפוצלת בעלת יציאות מיזוג בשורה השנייה והשלישית ושליטה נפרדת. כוונון חשמלי עם זכרונות למושבים, כניסה והתנעה ללא מפתח, מצלמת 360 מעלות עם תצוגת "מבט על" וחיישנים מלפנים ומאחור להקלה על חנייה. גג שמש פנוראמי ענק בגודלו ותצוגה עילית על השמשה הקדמית. גם ברשימת אבזור הבטיחות הסורנטו מרשים: בלימה אוטונומית, בקרת סטייה אקטיבית מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית. בנוסף, יש התראה על רכב בשטח מת שמופיעה גם בתצוגה העילית. בעת האיתות, מופיעה תמונה בלוח המחוונים המציגה את השטח המת ויש גם התראה ויזואלית וקולית.

איכות ההרכבה והחומרים מצוינת, אבל ריבוי כפתורים, סמלים ואותיות מבלבל ומקשה על תפעול נקי ופשוט. ולא פחות חשוב – ברכב שמחירו מעל שלוש מאות אלף ש"ח היינו מצפים לאיכות מערכת שמע גבוהה יותר.

סורנטו

אז אמרנו שבעה מושבים

מושבים קדמיים מרווחים, קצת נוקשים אך מתאימים לנסיעה ממושכת. שורה שנייה מצוינת עם מרווח מכובד ביותר, מושבים טובים הניתנים לכיוון, רצפה שטוחה ורוחב המספק גם לשלושה מבוגרים. שני המושבים האחוריים (כמו ברוב המכוניות המתיימרות להכיל שבעה נוסעים ואינן מיניוואן יעודי וגדול) מוגבלים ומספקים בלבד. חלל הנוסעים בעל הגוון הבהיר וחלונות הגג הנפתחים יוצרים חלל מואר ואוורירי.

נשארו התיקים/ מזוודות/ ציוד של הנוסעים, תא המטען. נפח של 175 הליטרים הנותרים, כשכל שבעת המושבים בשימוש, לא יותיר מקום נרחב לציוד רב. ותרו על השורה השלישית והסורנטו הופכת לסטיישן מרווחת עם נפח הטענה של 809 ליטרים.

מוביל הנוסעים הגדול שברצפתו סוללות כבדות שוקל מעל 2 טון. את המשקל הזה צריך לרסן ע"י כיול מתלים נוקשה יחסית. המהלך הראשוני הינו רך וסופג היטב את רוב המהמורות. המצב משתפר עוד יותר בכביש המהיר. גם בידוד הרעשים טוב והשקט נשמר, ובמיוחד בשיוט רגוע על חשמל. נסיעה על חשמל בלבד תתאפשר עד לכ-57 ק"מ, ע"פ הצהרת היצרן.

התנהגות הכביש בטוחה לחלוטין ותוספת ההנעה בציר האחורי, משפרת את המשיכה, במיוחד על כבישים חלקלקים, ובכך תורמת עוד יותר לבטיחות. הביצועים טובים ומאפשרים תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 8.4 שניות בלבד, כמו גם תאוצות ביניים זריזות. ב-193 קמ"ש תיעצר התאוצה, אלא אם כן נעצרתם קודם לכן ע"י משטרת התנועה…

סורנטו

קיה סורנטו PHEV יקרה משמעותית מהגרסאות האחרות של הדגם הזה. גם מהגרסה ההיברידית הרגילה.
יתרונה של הגרסה הזו היא נסיעה ירוקה יותר, שקטה יותר וחלקה יותר בעזרת חשמל בלבד. יתרון נוסף יופיע בחסכון בהוצאות התדלוק, במידה ואתם עושים שימוש ברכב המאופיין בהטענות סוללה תכופות יחסית.
בשורה התחתונה – מדובר ברכב מרשים, בנוי היטב, הנותן פתרון למי שזקוק לשבעה מושבים או חלל נוסעים נרחב, במהדורה ירוקה ומחושמלת.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

קיה קרניבל – פול סייז היברידי

Tweetאחרי שחווינו נסיעה בוואן החשמלי מקסוס מיפה 9 הענק והמפואר, לקחנו למבחן את הקיה קרניבל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *