3008 המחודשת יוצאת משער 5 של מתחם לובינסקי בשורק. יש לי דה ז'ה וו – יצאתי מכאן כבר מספר פעמים עם 3008 בגרסותיה השונות. מאחורי הקוקפיט הייחודי והמוכר אין כמעט הבדל מאותה 3008 שלפני מתיחת הפנים. אבל, בכל זאת – יש הבדל.
פיג'ו חשפה את דגמי פיג'ו 3008 החדשים שלה, אחרי מתיחת פנים מקיפה, שכללה, בין השאר, עיצוב חיצוני עדכני יותר, שדרוג הנוחות בפנים הרכב (כדוגמת מערכת המולטימדיה חדשה) ועדכון מקיף למערכות הבטיחות שבדגם.
פיג'ו 3008 המחודשת מיישרת את הקו עם העיצוב העדכני של פיג'ו (שאותו, כבר פגשנו בדגמים החדשים של ה-2008 וה-208. במיוחד, ניתן להבחין בכך בתאורת היום האנכית (המזכירה, כמה צפוי – ניבי אריה), שמשמשת כאן כפנסי האיתות הקדמי, ובעיצובו של הגריל הקדמי (סבכת פסי כרום חסרת מסגרת המשתלבת לתוך הפגוש. עיצובו העדכני של הפגוש הקדמי של פיג'ו 3008 מתוגבר גם בפנסים הראשיים החדשים, שיצוידו, כסטנדרט, מעתה בתאורת LED. גם פנסיה האחוריים של הפיג'ו 3008 זכו לעדכון בזכות גרפיקת תאורת LED היוצרת אפקט תלת מימד. מכוון צבעי הדגם (העשיר ממילא) הועשר בשני גוונים נוספים של כחול, כי כשפיג'ו עושה משהו – אתם יכולים להיות בטוחים שהיא עושה אותו בשיא הרצינות.
על אף, שבמבט ראשון תתקשו לגלות את השינויים בתא הנוסעים, מי שמכיר מקרוב את הדגם, יזהה כי שמערכת המולטימדיה הוחלפה במסך "10 (גדול יותר מזה הקודם), והגימורים לאורכו של הדשבורד והדלתות ( כמו גם ריפודי העור שבמושבים) טיפסו מעלה והגיעו לרמות גימור גבוהות יותר. אם נמשיך לחקור, נגלה כי לוח המחוונים הדיגיטלי שבדגם התחדש במסך "12.3 (ובתצוגה משופרת), ישנם שני שקעי USB נוספים (כי גם לנוסעים במושב האחורי מגיע), דגמי ה-GT מגיעים כשהם מצוידים במראה מרכזית וחסרת-מסגרת, ו…בכל דגמי פיג'ו 3008 (בנזין וגם דיזל) ליד מוט ההילוכים תמצאו בורר מצבי נהיגה לבחירה בין המצבים רגיל, ספורט ואקו.
פיג'ו 3008 – גם הבטיחות שופרה
מפרט מערכות הבטיחות המתקדמות שאותו הזכרנו קודם, זכה לעדכון מקיף והוא כולל, כיום, גם מערכת לראיית לילה (שמציגה את הנעשה מעבר לטווח התאורה (עד למרחק של 250 מטר), תוך זיהוי אנשים ובעלי חיים וסימון על כך לנהג. מערכת בקרת השיוט האדפטיבית בדגם פועלת כיום גם ב-0 קמ"ש, כך שהיא מאפשרת הגעת הרכב לעצירה מלאה והמשך נסיעתו בהתאם להתקדמות התנועה שמלפנים. בשילוב עם בקרת השיוט האדפטיבית, מערכת מיקומו של הרכב במרכזו של נתיב הנסיעה מאפשרת ביצוע נסיעה שהיא סמי-אוטונומית, הן בפקקי התנועה והן בכביש המהיר (זה לא אומר, כמובן, שאתם יכולים להוריד את הידיים מההגה!), בעוד שמערכת הבלימה האוטונומית (בטווחים 5-140 קמ"ש) כוללת יכולות פעולה משופרות בלילה, ומערכת זיהוי תמרורים מורחבת לזיהויים של תמרורים נוספים (איסור עקיפה, תמרורי עצור, דרך חד-סטרית וכן הלאה).
רוכשי דגמי GT ליין או GT של פיג'ו 3008 ייהנו מעיצוב שהוא ספורטיבי מעט יותר מגרסאות 3008 הרגילות ויוכלו להוסיף לרכב את חבילת העיצוב השחורה, שכפי ששמה רומז, היא מציעה גימור כהה / שחור לגריל הקדמי של הרכב, לפס שבתחתית הפגוש, לסמלים שעל הרכב, לחישוקי הגלגלים (קוטר "19), לפגוש האחורי, למראות הצד וכד'.
בנוסף, הדגמים הללו מצוידים בפנסים ראשיים בתאורת LED מלאה ועוקבת פנייה, כולל פנסי ערפל קדמיים, שנכנסים לפעולה כשהנהג מדליק את פנסי הערפל האחוריים, ומדליקים מקדימה את אורות המעבר בעצמה מוחלשת.
מה לא השתנה?
בתחום ההנעה, לעומת זאת, אין שינוי. כך שפיג'ו ממשיכה לשווק את דגמי ה-3008 שלה עם מנוע ה-1.2 טורבו 130 כ"ס, מנוע ה-1.6 טורבו 180 כ"ס,מנוע ה-1.5 טורבו דיזל 130 כ"ס ושתי מערכות הנעה היברידית פלאג אין, האחת כוללת הנעה קדמית ו-225 כ"ס, ואילו השנייה בהנעה כפולה ו-300 כ"ס. כל סוגי המנועים משודכים לתיבת 8 הילוכים אוטו', וזאת, למעט מנועי הבסיס (בנזין או דיזל), שאותם ניתן לקבל כשהם משודכים גם לתיבת 6 הילוכים ידנית.
אני מחזיר את ה-3008 ונכנס משער 5 לחניון המקורה של מתחם לובינסקי.
3008 היא עדיין SUV מוצלח, עדיין חדשני ומקורי,
וכדגם חדש יותר של 3008, ניתן לןמר בפה מלא, כי המכונית בהחלט עברה מתיחת פנים ששימרה את יתרונותיה.
אתה בטוח שדגמי נבסיס משווקים בארץ עם אופציה לתיבה ידנית…?