פאביה, מקבילתה של האיביזה והפולו, הושקה כבר לפני יותר משנתיים. כעת, גם לה יש מלפנים את מנוע ה-1.0 ליטר טורבו החדש של הקונצרן. מנוע זה מיועד להחליף את מנוע ה-1.2 ליטר טורבו, כאשר עד סוף השנה יוצעו שני המנועים במקביל. עם מאתיים סמ"ק פחות ושלושה צילנדרים, יצאנו לנסיעת מבחן לתהות על קנקנה.
הקנקן נשאר ללא שינוי; פאביה עודנה מכונית נאה בעלת פרופורציות טובות. היא לא מסובבת ראשים, אם כי, בגרסת הסטייל שקיבלה את אופציית שילוב צבע הגג התואם לצבע חישוקי הסגסוגת ובתי המראות, היא משכה מבטים.
גרסת הסטייל מקבלת בנוסף לאבזור הבסיסי גם מפתח חכם, בקרת אקלים, חלונות אחוריים כהים, מערכת שמע משודרגת ועוד מספר פריטים. על הסטייל תשלמו 5000 ש"ח יותר מעל ה-1.0 אמבישיין שמחירה 97,000 ש"ח.
העיצוב הפנימי מאופק גם הוא, ככה הם אוהבים את זה בסקודה. החומרים נוקשים, אבל לא מרגישים זולים. המרחב מלפנים טוב. מאחור הוא בסדר. תא המטען בנפח ראוי של 305 ליטר.
אבל כאמור, פאביה לא השתנתה עיצובית, או במימדיה. השינוי כאן הוא בעיקר יחידת הכוח – מנוע 1.0 ליטר טורבו בהספק של 110 כוחות סוס, שזהה בהספקו למנוע ה-1.2 ליטר טורבו. אבל סוסים הם לא כל הסיפור.
השילוב בין המנוע ותיבת ההילוכים הללו, מביא לצריכת דלק מצוינת שגם בתנאים אמיתים, משולבים בתנאי נהיגה שונים, תעמוד על כ-17 ק"מ לליטר.

לפאביה אין נקודות תורפה משמעותיות. היא בנויה טוב, היא נוסעת היטב. למרות זאת, פאביה לא מבריקה בתחום נוחות הנסיעה. זו האחרונה אף נפגעת מעט בגרסת ה'סטייל' שאמנם מציעה מראה מסוגנן בזכות מידות הגלגלים ( 215/45 עם חישוקי 16 אינטש') אך אלה בעוכריה; חתך נמוך כל כך (גובה דופן הצמיג), משכך פחות את מהמורות הדרך וגם פגיע יותר. נוחות הנסיעה בפאביה סבירה אך נוקשה כשמדובר במפגעים עירוניים בולטים. הצמיגים ה"קרביים" אגב, לא הופכים את הקטנה שלנו לסופר מיני ספורטיבית.
.
