סקודה סקאלה

סקודה סקאלה 1.0 – משפחתית עם ערכים


אם הייתם מציבים מול מכונית המבחן הזו את הפולקסוגן גולף הייתם מגלים ש: יש להן בדיוק את אותו המנוע, תיבת ההילוכים, ואפילו המידות והביצועים כמעט זהים. אבל פולקסווגן גולף 1.0 ממוצבת גבוה יותר בקונצרן VAG. סקודה סקאלה היא מחליפתה של הסקודה ראפיד וככזו, היא נולדה להיות צנועה יותר.

כ-600 ק"מ על גבי סקודה סקאלה, ביום הכי בהיר בשנה, הבהירו לנו שגם למשפחתיות בסיסיות יש מה להציע. בשונה מאותה ראפיד, הסקאלה מציעה מרכב קומפקטי ללא תא מטען נפרד (סדאן), אך כמוה גם היא מבוססת על פלטפורמה של סופר-מיני. רק שהפעם זו הפלטפורמה החדשה של הקונצרן (MQB A0) המשרתת את הסיאט איביזה אאודי A1 והפולקסווגן פולו החדשות.

כן, הפולקסווגן פולו האחות הקטנה של הגולף, תרמה את הבסיס, אבל הסקאלה צמחה למימדי המרכב של האחות הגדולה יותר – הגולף. היא אפילו תפחה מעט יותר: היא ארוכה ממנה ב-10 ס"מ גבוהה ב-3 ס"מ והוסיפה לבסיס הגלגלים סנטימטר נוסף.

התוצאה – סקאלה מרווחת מלפנים ומאחור וראויה לתואר משפחתית. עם תא מטען של 429 ליטרים היא אפילו מציעה נפח הטענה גדול יותר ב-49 ליטרים מקרובת המשפחה הסנובית.

סקודה סקאלה

סקודה סקאלה הושקה בסוף 2018 ומוצעת בארץ עם מנוע בנזין 1.0 ליטרים המפיק 115 כ"ס ומוביל את תפוקתו דרך תיבת DSG 7 הילוכים. זה מאפשר ל-1229 הק"ג (כולל נהג לא שמן במיוחד) להאיץ תוך 10 שניות (פחות עשירית שנייה אם זה כל כך חשוב לכם), למהירות של 100 קמ"ש.
המנוע חי, התיבה די זריזה, המכונית לא עצלה כלל וכלל. השילוב הזה נמצא בשלל דגמי הקונצרן והוא בהחלט מספק את הסחורה, החל בסיאט איביזה וכלה בסקודה קארוק. אם תלחצו חזק, תחטפו דו"ח על מהירות. במידה ותנהגו ברוגע, תפיקו 16 ק"מ לליטר דלק בודד, ובלי הרבה מאמץ.

סקאלה תכליתית ופשוטה. ובכל זאת העיצוב נאה, עדכני ומודרני. גם פנים הרכב מרשים בניקיונו העיצובי, איכות ההרכבה והחומרים ובמיוחד הסדר ההגיוני המאפשר התמצאות קלה בתפעול. הכל קריא וברור.

סקאלה אולי לא גולף, אבל בהחלט משתדלת להזכיר שהכל נשאר במשפחה; זה מתבטא גם במערכת מולטימדיה מקורית, תומכת עברית בגודל 8' פשוטה וקלה לתפעול ובהנדסת אנוש ברורה ומרשימה. ואפילו יותר; פתיחת דלת תא המטען מגלה ווים בצדדים, נקודות עיגון ברצפה, תאורה, שקע 12 וולט וקיפול מושבים קל מאוד לביצוע. לחבר'ה מסקודה יש חיבה לעשות את הדברים באופן חכם ומסודר לפעמים אפילו יותר מהאחיות המוקפדות שלה.

סקודה סקאלה

הנסיעה נינוחה, נעימה. המתלים הרכים מבודדים את הנוסעים מרוב שינויי הגובה. במהמורות ושברים עמוקים יותר, מורגשת מעט נוקשות. בידוד הרעשים גם הוא טוב ובשיוט של 100 קמ"ש בהילוך שביעי, לא נשמע המנוע המסתובב על 2400 הסל"ד כמעט כלל. החלטתם לעקוף ולהאיץ בחזקה – שאון המנוע לא מעיק גם אם תחליטו לאתגר את הסקאלה ולטפס במעלה סקאלת המהירות.

אנחנו אתגרנו אותה בהחלט, גם בכביש הצפון המתפתל ביום שטוף שמש יפה עם ראות מעולה, כשהחרמון הלבן נשקף ברקע. סקודה סקאלה תוקפת את העיקולים החדים. היא רכה מכדי לאהוב שינויי כיוון מהירים תחת עומס והעברות משקל, וגם ההגה קל ואינו אינפורמטיבי דיו לשמירה על יחסי כביש-נהג שאפשר להתגאות בהם. אבל חד משמעית – הסקודה הזו היא משפחתית בטוחה ומאוזנת.

ובטיחות היא פקטור חשוב במכונית כזו, גם אם היא משפחתית בסיסית. סקאלה לא מתפשרת אפילו בגרסה הבסיסית שבחנו – AMBITION שמחירה 118,000 ש"ח. תמצאו בה בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור מרחק לפנים כולל זיהוי הולכי רגל, תיקוני הגה אקטיביים למניעת סטייה מנתיב ו-7 כריות אויר. חסרה לנו מצלמה לנסיעה לאחור, התרעה על כלי רכב ב"שטחים מתים" אבל אותם תקבלו, יחד עם תוספות אבזור ועיצוב נוספות, ב-STYLE, תמורת 8000 ש"ח נוספים.

סקודה סקאלה

סקודה סקאלה לא פונה לבלוטות החשק. זו מכונית שפונה אל הראש, אל ההגיון. זה משפט שניתן לומר כמעט על כל סקודה – יצרן שחרט על דגלו לייצר מכוניות יעילות וחכמות שעונות על הדרישות מכל בחינה כמעט. גם הסקאלה, משפחתית זולה, נותנת מענה לכל מה שמשפחה זקוקה, גם אם אין בה שום דבר שיגרום לכם לחלום עליה בלילה.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

סקודה קודיאק – דור שני לדוב החום

Tweetנתחיל מהסוף – זאת אומרת משורת המושבים השלישית. אם אין לכם צורך במושבים מס' 6 …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *