ה-9 של מקסוס, כמובילת נוסעים, תתקשה לתמרן ולמצוא חניה בעיר הצפופה. מדובר ברכב גדול ממדים. לנסיעות ארוכות וממושכות היא מתאימה, אבל עם חסרון בולט ומשמעותי – טווח הנסיעה על חשמל. חד משמעית – במיפה 9 כדאי יותר להיות אחד הנוסעים, מאשר הנהג.
לאן שלא תסתכלו, תראו מקסוס מיפה 9. לא בגלל שהיא נמכרה בכמויות גדולות, אלא יותר בגין גודלה העצום. מיפה 9 מובילת נוסעים גדולה המשתרעת לאורך 5.27 מ', 2.00 מ' רוחב ובסיס גלגלים עצום של 3.20 מ'. מכונית שמושכת מבטים ולא כי היא יפיפיה (היא לא), אלא בגלל הסקרנות שהיא מעוררת.
קיבלנו אותה בגרסתה המפוארת ביותר – PREIMIUM, שמצד אחד מפתיעה ברמת אבזור גבוהה ופינוק רב לנוסעים – ראו למשל את מושבי הקפטן בשורה השניה שנרחיב עליהם בהמשך.
מאידך, במחיר של 355,000 ש"ח ורמת הפינוק הזו, היינו שמחים יותר לראות שטיחי בד נעימים מאשר שטיחי גומי פשוטים על הרצפה.
סביבת הנהג וגם סביבת הנוסעים מאחור מעוצבים בקוים נקיים, מהודרים ובטעם טוב. המסך המרכזי קטן יחסית למקובל כיום (12.3 אינטש) וממול הנהג מסך קטן נוסף. המידע והתפעול די מבולגנים והתרגום לעברית לעיתים מעורר חיוך. איכות החומרים אינו עומד בסטנדרטים הגבוהים ביותר כשמדובר ברכב יקר שכזה.

היכנסו למיפה 9 ותגלו מהו מרחב ענק. הן במושבים הקדמיים, בוודאי במושבי הקפטן בשורה האמצעית ובהחלט גם בספסל מאחור. לא משנה עד כמה אתם סובלים מעודף משקל, המיפה 9 לא תעניש אתכם על כך. אם לשבת בנוחות, תתפסו לכם את מושבי הקפטן האמצעים. אלה יפנקו אתכם בעזרת כיוון חשמלי עד למצב שכיבה, הדום לרגליים, מסאז' איורור, חימום, שולחן וילון ושליטה על סביבתכם. כל זאת בעזרת מסך מגע הצמוד אליכם. מיותר להוסיף שגם דלתות ההזזה נשלטים חשמלית כמו דלת המטען ורק חסרה דיילת אויר שתעבור להציע לכם ארוחה. הספסל שמאחור מפוצל ומרגיש יותר כספה נינוחה. הוא ניתן להזחה וקיפול ומשפיע כך על גדול תא המטען מאחור. (466 ליטרים עד 1703 ליטרים).
דווקא המושבים הקדמיים פחות מוצלחים ובעיקר בגלל חוסר תמיכה צידית מספקת שהיא למעשה מושב רך מדי בצדדיו. המיפה ששוקל כ-2.6 טון רוכנת בסיבובים על מיתליה ובנהיגה ממהרת הגוף של אלה מלפנים מושפע מכוחות הצנטרפוגליים מחוסר תמיכת המושב.

אבל מיפה היא לא מכונית ספורט דינמית, למרות שאת הקרון הגדול הזה אפשר להאיץ ל-100 קמ"ש מעמידה תוך 9.2 שניות. 245 כוחות הסוס ו-36 קג"מ כשהמנוע בשיאו, מושכים בעזרת ההנעה הקדמית את המיפה לפנים. אלה לא ביצועים מסמרי שיער, אבל עקיפה זריזה תתאפשר כשתזדקקו לה. נהיגה מהירה בעיקולים תתאפשר תודות לאחיזה הגבוהה. נהיגה מהירה ממש, תוגבל בעיקר בגלל תחושת חוסר הבטחון השורה על הנהג שמרגיש מנותק מהנעשה בין הצמיגים לכביש. אבל זו לא הייעוד מרכב שכזה.
המיפה 9 היא מכונית נוחה, המשרה רוגע על נוסעי הרכב. זה מתבטא בריסון וספיגת זעזועים וממשיך תודות לנסיעה חלקה ושקטה שמתבקשת מרכב חשמלי אך לא תמיד מתקיימת. רעשי מנוע ברכב חשמלי כמעט לא קיימים. דווקא אז בולטים רעשי חיכוך הגלגלים והרוח על פני המרכב. מיפה 9 מבודדת היטב את הרעשים וזו נקודה חשובה כשהנוסעים החשובים רוצים לנמנם להם אי שם מאחור.
רק הנהג נשאר מודאג. רכב חשמלי עם טווח מוצהר של 430 ק"מ יתקשה להשיג תוצאה כזו בתנאים רגילים ובטח כששבעה נוסעים מאכלסים את הרכב. טווח ריאלי של שלוש מאות ומשהו קילומטר, יהפכו את הנסיעה ממרכז הארץ לים המלח ככזו שתאלץ אתכם למצוא מטען ולתדלק את הסוללה הרעבה שבתחתית המיפה.





לא אלאה אתכם בכל פרטי החוויה המעצבנת שעברתי עת לקחתי את המיפה ממשרדי UMI בלוד. רק בקצרה:
-נאלצתי להירשם לאפליקציית ON שם היה מטען שלהם במלון שבו התאכסנתי.
-בקרבת המטען חנו אורחי מלון שלא הטעינו וחסמו את הגישה אליו. (קצין הבבטחון לא איתר את בעלי הרכב)
-לכשהתפנה לבסוף מקום, הגישה לפתח הטעינה המרוחק במיפה הענקית, הייתה מסובכת וקשה.
-המטען לא איפשר הטענה.
-שירות הלקוחות לא התגבר על התקלה.
-נאלצנו להתעכב למחרת בערד כדי להטעין את הרכב, אחרת הטווח לא היה מספיק לנו עד למרכז הארץ.
מקסוס מיפה 9 היא מובילת נוסעים גדולה ומפנקת. המרחב העצום והאבזור הייחודי הם כאותה מחלקת עסקים שתמיד קינאתם בה כשהשתרכתם בתור למחלקת התיירות בירכתי המטוס.
הנסיעה נעימה, נטולת כיסי אויר וזעזועים, רק שבניגוד למטוס שנושא עמו מספיק דלק כדי להגיע ליעדו ולא לצלול לאוקיינוס, המיפה 9 תדרוש מכם טעינת חשמל בנסיעות שהם מעבר לטווח הבינוני. וזה, מניסיוני עם חווית הטעינה בארץ – מעצבן!




























