פיג'ו 5008 – שבעה מושבים חדש בארץ


קבוצת לובינסקי, משיקה בארץ את פיג'ו 5008  – ה-SUV הגדול והיוקרתי.
ה-5008 יתווסף למשפחת דגמי הפנאי של פיג'ו, ה-3008  וה-2008 שעודכן לאחרונה. פיג'ו 5008 מציע עיצוב מרשים, טכנולוגיה מתקדמת, מערכות בטיחות אקטיביות, שבעה מקומות ישיבה, אבזור עשיר כבר ברמת הבסיס (מתוך שלוש רמות) ומגוון יחידות כוח במחירים תחרותיים.

ה-5008 מבוסס על פלטפורמת ה-EMP2, ושונה ביחס לדור הראשון של ה-5008 אשר הוצג בשנת 2009, ממיניוואן קונבנציונלי להסעת המשפחה, למסיע נוסעים בתצורת SUV מודרני עם עיצוב חיצוני חדשני ואלגנטי ובעיקר מקורי.

למרות מרווח גחון מרשים (21.9 ס"מ), אין ל-5008 בעלת ההנעה הקדמית, יומרות להתמודדות עם שטח מאתגר, מלבד שבילים כבושים.

עיקר תכליתו  של ה-5008 הוא להציע מרחב מחיה נדיב עבור נוסעיו, אך עדיין לשמור על ממדים חיצוניים קומפקטיים שלא מגבילים בשימוש אורבני. אורכו 464.1 ס"מ (19.4 ס"מ יותר מה-3008 ו-11 ס"מ ארוך יותר מה-5008 הקודם), הרוחב הכללי עומד על 184 ס"מ, הגובה נישא לכדי 164.6 ס"מ ובסיס הגלגלים נפרש על פני 284 ס"מ (267.5 ס"מ ב-3008).

שורת המושבים השניה

תא המטען צמח מ-520 ליטר ב-3008 לכדי 780 ליטר ב-5008 (כאשר שורת המושבים השלישית מקופלת), דרך 1,060 ליטר לאחר פירוק שורת המושבים השלישית ועד כדי 1,940 ליטר בקיפול שתי שורות המושבים האחוריות (210 ליטר כאשר כל המושבים בשימוש).

בתא הנוסעים ה-5008  מציע שבעה מקומות ישיבה, כאשר החידוש העיקרי ב-5008 מגיע בשורת המושבים האמצעית המחולקת לשלושה מושבים נפרדים לחלוטין, הנעים על מסילה ומסוגלים לשנות את זווית המשענת לטובת נוחות ושימושיות מקסימלית. בנוסף לכך, מושבי השורה השלישית לא רק מתקפלים אל תוך רצפת הרכב, אלא אף ניתנים לפירוק מהיר מהרכב לטובת הגדלת שטח ההטענה עוד יותר ומשקל קל מאוד לטובת נשיאה נוחה. משקל כל מושב נשלף הוא כ-11 ק"ג בלבד.

שני המושבים האחוריים בשורה השלישית

היצע יחידות הכוח
את ההיצע יפתח מנוע 1.6 Blue-HDI אשר יציע בקבוצה זו נתוני תפוקה גבוהים של 120 כ"ס (3,500 סל"ד) ו-30.6 קג"מ (זמין כבר ב-1,750 סל"ד), גם גמישות גבוהה בנסיעה בכל דרך וביצועים מרשימים של 11.9 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 184 קמ"ש. משקלה של גרסה זו עומד על 1,380 ק"ג ונתון צריכת הדלק בנסיעה משולבת עומד על 23.2 קילומטרים לליטר ופליטת CO2 של 108 גק"מ.

המנוע השני בהיצע, הנו מנוע בנזין טורבו 1.6 PureTech. לזה הספק גבוה של 165 כ"ס (6,500 סל"ד) וכן 24.48 קג"מ של מומנט שזמין כבר מ-1,400 סל"ד. משקלה של גרסה זו עומד על 1,365 ק"ג ונתוני הביצועים המרשימים עומדים על 9.2 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 206 קמ"ש. נתון צריכת הדלק בנסיעה משולבת עומד על 17.2 ק"מ לליטר ופליטת CO2 של 133 גק"מ.

בפסגת ההיצע יתייצב מנוע 2.0 Blue-HDI שמפיק לא פחות מ-180 כ"ס (3,750 סל"ד) ולו נתון מומנט גבוה במיוחד של 40.8 קג"מ שזמין כבר מ-2,000 סל"ד. משקל גרסה זו עומד על 1,530 ק"ג ונתוני הביצועים הופכים אותה למהירה ביותר עם 9.1 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 208 קמ"ש. נתון צריכת הדלק בנסיעה משולבת עומד על 20.8 ליטר ופליטת CO2 של 124 גק"מ.

בטיחות
פיג'ו 5008 ישווק בישראל עם חבילת בטיחות אקטיבית מלאה שכוללת בכל רמות האבזור בלימה אוטומטית כאשר הנהג אינו מגיב בעצמו למקרה חירום בטווח שבין 5 ל-140 קמ"ש כאשר מקור הסכנה הוא רכב שנע מלפנים או עד 80 קמ"ש כאשר מקור הסכנה הוא רכב נייח מלפנים. המערכת מזהה גם הולכי רגל ותגיב בבלימה במקרה סכנה במהירות של עד 60 קמ"ש. בנוסף לכך ה-5008 מצויד גם במערכת להתראה בפני אי שמירת מרחק והתקרבות מסוכנת מלפנים, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה אקטיבית מנתיב הנסיעה, זיהוי תמרורי מהירות, מערכת להתראת ערנות הנהג מערכת התראה על שטחים מתים ועוד. כל זאת בנוסף ל-6 כריות אוויר, נטרול כרית אוויר במושב הנוסע הקדמי, צג התראה לחגירה בכל מושבי הרכב, עוגני ISOFIX, ESP, ABS, EBA, ASR, EBD, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, בלם יד חשמלי, נעילה אוטומטית של הדלתות ופתיחה בזמן תאונה והדלקת נורות אזהרה בבלימת חירום.

רמות גימור
פיג'ו 5008  יוצע בשלוש רמות אבזור לבחירה. רמת ה'אקטיב' תציע לוח מחוונים דיגיטאלי בגודל 12.3 אינץ', בקרת שיוט אקטיבית ומגביל מהירות, כניסה והתנעה ללא מפתח, חישוקי 18 אינץ', מנופי העברת הילוכים מההגה, מראה פנימית מתכהה, מצלמה וחיישני חניה אחוריים כולל תצוגה גרפית, מערכת מולטימדיה נשלטת מההגה עם מסך מגע 8 אינץ', חיבור בלו-טות', שקע USB, בקרת אקלים אלקטרונית מפוצלת גם למושב האחורי, 3 שקעי 12 וולט, הפעלה חשמלית רציפה לארבעת החלונות, סגירה אוטומטית של החלונות, מושבים בריפוד בד, כוונון גובה למושבים הקדמיים, משענות יד קדמיות ואחוריות, תא אחסון מקורר בקונסולה המרכזית ועוד.

רמת ה'פרימיום' תוסיף גג שמש פנורמי עם וילון חשמלי, משטח טעינה אלחוטי לטלפון הנייד, מערכת למניעת סנוור, מערכת להתראה על הימצאות עצמים בשטח המת, תאורה אקטיבית (מעבר אוטומטי בין אור מעבר לאור דרך), חיישני גשם ותאורה, מראות מתקפלות חשמלית, ריפוד מושבים בד משולב עור, חימום מושבים קדמיים, כוונון חשמלי למושב נהג עם זיכרונות ותאורת אווירה LED בתא הנוסעים.

בפסגת ההיצע קיימת רמת ה-GT שמוסיפה פנסים ראשיים LED, אורות ערפל LED עם פונקציית הארה לתוך פניה, פתיחה חשמלית לדלת תא המטען עם חיישן המזהה תנועת רגל מתחת לפגוש האחורי, מראות צד מתקפלות חשמלית עם הקרנת סמל פיג'ו על הקרקע, מערכת מולטימדיה הכוללת ניווט 3D, גג בצבע שחור פנינה, מושבים בריפוד עור מלאכותי בשילוב אלקנטרה ומערכת מסאז' במושבים הקדמיים.

I-COCKPIT סביבת הנהג המוכרת מה-3008

מחירים

1.6 Blue-HDI 120 כ"ס ברמת אקטיב: 179,900 שקל

 1.6 PureTech 165 כ"ס ברמת אקטיב: 179,900 שקל

 1.6 Blue-HDI 120 כ"ס ברמת פרימיום: 199,900 שקל, מחיר השקה – 196,900 שקל

 1.6 PureTech 165 כ"ס ברמת פרימיום: 199,900 שקל, מחיר השקה – 196,900 שקל

 2.0 Blue-HDI 180 כ"ס ברמת GT: 239,900 שקל

 הטבת השקה לכל הדגמים למזמינים בחודש דצמבר 2017 – מערכת טאץ' בשווי 4,000 שקל במתנה

 צילומים: רונן טופלברג

 

 

 


About Drive Time

מגזין Drive Time מגיש תכנים מעניינים בתחום הרכב והספורט המוטורי. האתר מגיש מבט מקצועי על כלי ותוכן מענין על רכבי כביש, רכבי שטח וספורט מוטורי.

Check Also

מותג הונגצ'י סדרה 7 סדאן ו-SUV – השקה בישראל

Tweetסמלת, יבואנית רכבי השטח והיוקרה, מרחיבה את פורטפוליו דגמי מותג רכבי הפאר הסיניים ומשיקה בישראל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *