דלק מוטורס, יבואנית פורד, משיקה בישראל שני דגמים חדשים של משפחת פורד פוקוס החדשה.
ST-Line – האצ'בק ספורטיבית
SEDAN – משפחתית 4 דלתות עם דגש על נוחות ושימושיות
שני הדגמים האלה מצטרפים לדגמי פוקוס Active אשר הושקו בתחילת החודש ויוצרים משפחת דגמים וגרסאות עשירה ומגוונת מאי פעם.
Ford Focus ST-Line
דגם ההאצ'בק של הפוקוס החדשה, בגרסת ה-ST-Line המשווקת בישראל, הוא הגלגול המודרני ל-Affordable Hot Hatch.
מדובר בדגם הלוהט של משפחת Ford Focus בעל עיצוב ייחודי ניהוג ספורטיבי יותר ורמת אבזור ייחודית. המראה שונה ומחודד יותר משל דגמי Focus האחרים: פגושים קדמי+אחורי ייחודיים לדגם, יציאת מפלט כפולה, חצאיות צד, ספויילר מוגדל בצבע המרכב, שבכה קדמית בעיצוב ספורטיבי, פנסי חזית, חותמת תאורה, פנסים אחוריים ופנסי ערפל מסוג LED, שמשות כהות וחישוקי סגסוגת 17 אינץ' קלים בצבע אפור כהה.
בסיס גלגלים גדול של הפלטפורמה החדשה ( 270 ס"מ) יוצר ציפיות למרווח נדיב ליושבים בחזית וגם מאחור. Ford Focus ST-Line היא גם מכונית משפחתית שימושית עם תא מטען בנפח 341 ל' ויכולת לקחת את כל המשפחה.
מהצד הספורטיבי מצוידת ה-ST-Line במנוע טורבו-בנזין חדשני של פורד EcoBoost עם נפח של 1.5 ל', במבנה 3 צילינדרים וטכנולוגיית ניתוק צילינדרים, ותפוקה של 182 כ"ס ו-24.47 קג"מ – ההנעה קדמית דרך תיבת הילוכים אוטומטית פלנטארית עם 8 הילוכים. 8.4 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 220 קמ"ש הם, כך מבטיחים בפורד, רק חלק מהסיפור.
הביצועים המצוינים מגיעים לצד נתון צריכת דלק של 18.2 ק"מ לליטר (ממוצע).
ל-ST כיול מתלים ספורטיבי וכיול ייחודי להיגוי הנשלט דרך בורר מצבי הנהיגה כמו גם נקודות החלפת ההילוכים ומפת הניהול של מנוע הטורבו החזק. מרווח גחון מונמך ב-10 מ"מ אל מול הדגמים הרגילים (123 מ"מ) מוריד את מרכז הכובד קרוב יותר לכביש.
ב-ST-Line תא נוסעים ספורטיבי הכולל גימורים דמויי קרבון, ריפודי ST ייחודיים עם תפרים אדומים, מושב נהג עם תמיכה לגב, גלגל הגה קטום ומצופה בעור עם תפרים אדומים, דוושות ספורטיביות מאלומיניום, ספי דלת ממותגים ST ותקרה שחורה. הספורטיביות לא מגיעה על חשבון אבזור הנוחות המלא הכולל כניסה ללא מפתח, בקרת אקלים דו-אזורית, משטח טעינה אלחוטי, מצלמת חניה עם זווית של 180 מעלות ועוד. בנוסף יש מערכת מולטימדיה SYNC עם מסך גדול 8 אינץ', הפעלה קולית, ממשק מובייל לאנדרואיד/קארפליי ו-6 רמקולים.
מערך בטיחות אקטיבי
מערכת Co-Pilot 360+ כוללת:
- בלימת חירום אוטונומית כוללת זיהוי הולכי רגל
- תיקון אקטיבי של סטייה מנתיב
- בקרת שיוט אדפטיבית עם יכולת זחילה בפקקים
- מרכוז השמירה על הנתיב
- סיוע להתחמקות ממכשול
- ניטור עייפות נהג
- החלפת אורות אוטומטית
זאת בנוסף לבקרת משיכה ויציבות, 6 כריות אוויר וגם מערכת MyKey המאפשרת הגדרת הגבלות בטיחות הנשמרות בזיכרון של המפתח הייחודי (הכולל הגבלת מהירות מרבית לנהג צעיר).
מחיר
Ford Focus ST-Line במחיר השקה מיוחד של 125,900 שקלים (מחיר מחירון: 129,900 שקלים)
Ford Focus SEDAN Titanium
דגם הסדאן של הפוקוס החדשה מכוון ישירות ללב קטגורית המשפחתיות 4 דלתות .דגם סדאן 4 -דלתות קלאסי שמציע שימושיות ומרווח פנים נדיב, בזכות בסיס הגלגלים ( 270 ס"מ). בסדאן תא מטען בנפח של 511 ל' עם גישה קלה תודות לעיצוב החכם של דלת תא המטען.
הסדאן משווקת אך ורק ברמת האבזור הגבוהה ביותר – Titanium. חבילת האבזור כוללת: שמשות כהות, מסגרת שמשות בגימור אלומיניום, חישוקי סגסוגת 17 אינץ' מרובי חישורים בעיצוב ייחודי לדגם, שבכת חזית בגימור אלומיניום, ובנוסף פנסי חזית, חותמת תאורה ופנסים אחוריים מסוג LED.
בתא הנוסעים – משטחי אלומיניום מוברש, ריפודי מושבים ייחודיים לדגם הטיטניום, תפרים בהירים בצבע קונטרסטי לריפוד, גלגל הגה רב-תפקודי עם ציפוי עור וכוונון גובה גם למושב הנוסע. בקרת אקלים דו-אזורית, משטח טעינה אלחוטי, שחרור חשמלי לדלת תא המטען, מצלמת נסיעה 180 מעלות, כניסה והתנעה ללא מפתח ותאורת אווירה. רשימת אבזור חלקית.
מערכת SYNC מתקדמת של FORD אמונה על הקישוריות והבידור בנסיעה. זו מגיעה עם מסך מגע במידה של 8 אינץ', 6 רמקולים, צד מידע נוסף בלוח המחוונים וממשק מלא למובייל אנדרואיד אוטו/קארפליי.
חטיבות הנעה
הסדאן מוצעת עם שתי חטיבות הנעה:
EcoBoost טורבו-בנזין בנפח 1.0 ל' הכולל 3 צילינדרים וטכנולוגיית ניתוק צילינדרים, בעל תפוקה של 125 כ"ס ו-17.33 קג"מ.
EcoBlue טורבו-דיזל בנפח 1.5ל' עם 4 צילינדרים ותפוקה של 120 כ"ס ו-30.58 קג"מ.
שני המנועים האלה משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטארית עם 8 יחסי העברה. את המאוץ ל-100 קמ"ש הם גומאים ב-11.1 שניות ל-100 קמ"ש לגרסת הבנזין ו-10.2 שניות ל-100 קמ"ש לגרסת הדיזל. צריכת הדלק של גרסת ה-1.0 ל' בנזין היא רק 4.2 ל' ל-100 קילומטרים ושל גרסת הדיזל 3.6 ל' ל-100 קילומטרים (בינעירוני, נתוני יצרן, עפ"י בדיקת מעבדה).
ייחודי למנועי ה-1.0 ל' טורבו בנזין הוא מרווח טיפולים גדול: כל 24 חודשים או 30,000 קילומטרים (המוקדם מביניהם). דבר מהותי להפחתת עלויות הבעלות על הרכב Ownership ועלויות הדלק והטיפולים בציי רכב כמו ללקוחות פרטיים.
מערך בטיחות אקטיבי
מערכת Co-Pilot 360+ כוללת:
- בלימת חירום אוטונומית כוללת זיהוי הולכי רגל
- תיקון אקטיבי של סטייה מנתיב
- בקרת שיוט אדפטיבית עם יכולת זחילה בפקקים
- מרכוז השמירה על הנתיב
- סיוע להתחמקות ממכשול
- ניטור עייפות נהג
- החלפת אורות אוטומטית
זאת בנוסף לבקרת משיכה ויציבות, 6 כריות אוויר וגם מערכת MyKey המאפשרת הגדרת הגבלות בטיחות הנשמרות בזיכרון של המפתח הייחודי (למעל הגבלת מהירות מרבית לנהג צעיר).
מחירים
Ford Focus SEDAN Titanium – 1.0 ל' טורבו בנזין – במחיר השקה של 125,900 (מחיר מחירון 129,900 שקלים)
Ford Focus SEDAN Titanium – 1.5 ל' טורבו דיזל – במחיר השקה של 129,900 (מחיר מחירון 133,900 שקלים)
קיבלתי את ה st lineהחדש 2020 לפני 3 שבועות.. המערכת מולטימדיה שלו מאוד לא נוחה.. ומציקה לי.. הבנתי שמערכת המולטימדיה הזאת בכל הסוגי הפוקוס,אני נאלץ לכבות ולא להשתמש במערכת.. מה שקורה זה שבכל פעם שאני מתניע את הרכב הרדיו מתחיל לפעול בקולי קולות.. ברירת המחדל של המערכת היא רדיו.. כדי לחבר את המערכת למדיה יש לעשות כמה וכמה לחיצות.. זה מטריד מאוד. בכל פעם שמכבים את הרכב זה חוזר למצב רדיו.. במוסך המרכזי לא נותנים מענה.. ואומרים שלדעתם זה לא בעיה.. אני מתוסכל ולא יודע מה לעשות.. ואין כמובן עם מי לדבר.. הם אמרו שיתנו לי תשובה עוד שבוע , אולי לחברת פורד העולמית יהיה איזה עידכון.. שיהיה אפשר לעשות את הטלפון כברירת המחדל ולא את הרדיו.
כמו כן.. הממוצע של צריכת הדלק אצלי שאני נוסע רגוע על מצב נורמל היא 9.8 ליטר על כל 100 קמ. שזה אומר בערך 1 ל 10. עד כמה שזכור לי אמרו לי שהרכב לוקח 1 ל 17 בתנאי מעבדה.. ברור שיש הפרש ושתנאי הכביש הם שונים. ושכל אחד יחשוב מה שנראה לו.. אבל הכי מפריע לי זה המולטימדיה המעצבנת שלהם.
אני נוסע על פורדים כבר 20 שנים בערך.. זהכבר לא כייף.. ממש לא בטוח שהרכב הבא שלי יהיה פורד.. ולצערי.
האם יש עוד מישהו שדבר זה מפריע לו?