דלק מוטורס הודיעה היום על תחילת שיווק של MINI Cooper SE החשמלית הראשונה בישראל. לפני יותר מ-60 שנה, הגדיר המותג הבריטי חידוש פורץ דרך בתחום הניידות העירונית באמצעות עיקרון התכנון המהפכני של ה-MINI הקלאסית, אשר יצר את אמת המידה למרחב פנימי מרבי בתוך שטח מעטפת מינימלי של "המכונית המודרנית".
בגלגולה הנוכחי תחת כנפי BMW, הוכיחה MINI לעולם שמכונית יוקרה אמתית יכולה להיות גם קטנת ממדים, מבלי לוותר על האיכות, היוקרה, ההתאמה האישית וההנאה מנהיגה אשר מציעות מכוניות היוקרה הגדולות.
בכך, המציאה את סגמנט הקטנות היוקרתיות.
כעת, באמצעות ה-MINI Cooper SE החדשה, אשר תהיה המכונית הקטנה היוקרתית הראשונה הפועלת באמצעות חשמל בלבד, MINI עושה זאת שוב ומוכיחה שניתן לשמר את כל התכונות אשר הפכו אותה לתופעה בינלאומית, גם ללא פליטת מזהמים כלל, כיאה לתפיסות המודרניות של שמירה על הסביבה, ותסלול את הדרך לחוויית נהיגה בת קיימא ועדיין מאוד מרגשת בתנועה עירונית.
את המעבר לעולם החשמלי עושה MINI תוך חיזוק התכונות שהפכו אותה למכונית הנהיגה העירונית והמעוצבת שהיא, ומבלי לעשות ויתורים שימושיים יומיומיים, כך שהמעבר ל-MINI Cooper SE החדשה יהיה טבעי וחלק כמו מעבר לכל דגם אחר בהיצע של המותג:
המראה החיצוני והפנימי אשר הפכו את MINI לאייקון עיצובי נותרו כשהיו, והתווספו אליו פרטי עיצוב חדשים המגיעים בצבעי Vigorous Grey או בצבע צהוב המבדלים את הגרסה החשמלית מאחיותיה הרגילות אליהם מצטרפים רכיבי תצוגה ובקרה ספציפיים לדגם בתא הנוסעים הכוללים לוח מחוונים דיגיטלי.
למרות המעבר להנעה חשמלית, ממדיו החיצוניים של הרכב, אשר הופכים אותו לשותף העירוני המושלם נותרו כשהיו, כך גם נפח תא המטען כך שלא נדרשו ויתורים שימושיים בחיי היומיום של לקוח ה-MINI.
ביצועים וזריזות תנועה, אחד מעמודי התווך של כל MINI, מוגברים בגרסה זו באמצעות המנוע החשמלי החזק ביותר הקיים היום בהיצע של BMW, עם 184 כ"ס ו-527. קג"מ, אשר יחד עם התגובה המידית האופיינית למנוע החשמלי ותיבת ההילוכים הישירה אשר אינה מופסקת ע"י העברת הילוכים, מספקים האצה וזריזות האופייניים למותג, עם האצה מאפס ל-60 קמ"ש ב-3.9 שניות ומאפס ל-100 קמ"ש בתוך 7.3 שניות.
על מנת לשמר את חווית הנהיגה האייקונית של MINI – The Go Kart Feeling, מיקמו המהנדסים את הסוללה של הרכב בחלקו התחתון ויצרו מרכז כובד נמוך עוד יותר מזה של הדגמים הרגילים, אליו הוסיפו את מערך ה-ARB החדש על מנת לעזור לגלגלים הקדמיים להתמודד עם הכוח המידי אותו מספק המנוע החשמלי.
על חווית הנהיגה הקארטינגית הייחודית הקיימת, מוסיפה MINI בדגם זה גם את אלמנט הבלימה הרגנרטיבית היוצרת תחושה של One Pedal Feeling, אשר גם מחדדת את חווית הנהיגה וגם טוענת את הסוללה בעת עזיבת הרכב מדוושת התאוצה, כך שלמעשה, לא מתבצע בזבוז איבוד אנרגיה כלל בזמן הנסיעה.
סוללת ליתיום-יון ספציפית לדגם מאפשרת טווח נסיעה מרבי של 235ק"מ – אשר מביא לעלייה מינורית יחסית במשקל הרכב (85 ק"ג בהשוואה לדגמים הרגילים), משמר את תכונות הניהוג האייקוניות של MINI, ועדיין מושלם לשימוש העירוני של דגם ה-MINI Hatch, העומד בישראל על ממוצע של 31 ק"מ ביום.
גרסה אחת, רמת גימור אחת, הגבוהה בהיצע MINI בישראל
ה-MINI Cooper SE החדשה תשווק בישראל ברמת גימור אחת, Passion, הגבוהה ביותר ששווקה אי פעם בישראל בדגם ה-MINI Hatch, אשר משלימה את תחושה מכונית היוקרה הקטנה בה מתהדרת MINI וכוללת: פנסי חזית, תאורת יום ופנסי ערפל מסוג LED עם פנסים אחוריים LED בעיצוב Union Jack (דגל בריטניה), חישוקי סגסוגת "17 ייחודים לדגם, חלון שמש פנוראמי, כניסה והנעה ללא מפתח (Comfort Access), בקרת אקלים מפוצלת, מושבי Sport קדמיים עם ריפודי עור וחימום מושבים, לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מגע מרכזי "8.8 (הגדול בהיצע) הכולל מערכת ניווט מקורית ומערך Apple CarPlay, מערכת שמע Harmon Kardon עם 12 רמקולים, מצלמת נסיעה לאחור וחיישני נסיעה לאחור, תאורת האווירה הייחודית של MINI, משטח טעינה אלחוטי, מערך הבטיחות Driving Assistant, חיישני אורות וגשם, קיפול מראות חשמלי, הקרנת לוגו MINI ממראת הצד ועוד.
ה-MINI Cooper SE תסופק ללקוחות עם כבל הטענה מותאם לשקע תעשייתי ובנוסף עם שובר לרכישת עמדת הטענה של חברת אפקון בעלות מסובסדת.
באמצעות עמדת הטענה ניתן לטעון 80% מהסוללה בשעתיים וחצי ו-100% מהסוללה תוך שלוש וחצי שעות (בהתאם ליכולת החשמל בבית).
ניתן לטעון את הMINI גם בעמדת טעינה ציבורית מהירה DC (זרם ישיר) המאפשרת לרענן את עתודות האנרגיה של הרכב מהר עוד יותר. יחידת הטעינה של ה-MINI Cooper SE החדשה מתוכננת לכושר טעינה מרבי של 50 קוו"ט, ומאפשרת להשיג טעינה של 80% בתוך 35 דקות בלבד.
מחיר
מחירה של ה-MINI החשמלית ברמת גימור Passion מ-239 אלף ₪.