הסיטרואן דיאן הצהובה של שמוליק, היא, למעשה, אחת מ-601 יחידות בלבד. ה-Dyane Capra – מהדורה ספרדית לאחותה של הדה-שבו, יוצרה בסדרה של 600 יחידות. שמוליק, שהקים לתחייה דיאן שכמעט מסרה את נשמתה לבורא, החליט להוסיף Capra ישראלית לרשימה.
.
היא הייתה גמורה. רק אוהב סיטרואן אמיתי, כזה שמוכן להשקיע אין סוף שעות עבודה בשיפוץ כל חלק ובתיקון יסודי, מסוגל היה לקחת כזה פרויקט על עצמו. אז לקחתי.
.
הדיאן 6 שלי ניצלה מגריטה. כשראיתי אותה אצל בעליה הקודמים, היא הייתה רקובה והרוסה מכאנית. אף אחד לא היה מוכן לקחת אותה, אפילו במחיר סמלי. אז רגע לפני שנמכרה לברזל, הבאתי לבעלים שלה דייהטסו שרייד מודל 2000 – מכונית עם טסט בתוקף, ששירתה את בתי, עד אז, בנסיעותיה ללימודים. הדיאן עברה אלי.
.
מנוע עם קראנק שבור, גיר עם בוץ שחור כחומר סיכה, תיבת הגה מרותכת, חורים ברצפה ובמסגרת החלונות. צריך להתחיל לשקם.
.
המנוע והגיר שופצו, הרכב עבר פחחות כולל החלפת חלקי פח רקובים בריתוך CO2 והדיאן עברה צביעה, מערכת הבלמים עברה שדרוג וקיבלה מערכת בלמי דיסק מלפנים מהגרסאות החדשות יותר של הדיאן (בלמי הדיסק ממוקמים משני צידי הדיפרנציאל ולא בגלגלים עצמם).


כך עבדתי במשך חודשים רבים בחצר ביתי במהלך 2019, מכיוון שאני מכונאי וחשמלאי רכב במקצועי, עלויות העבודה הרבה נחסכו ממני. חברים רבים עזרו לי במלאכת השיפוץ, חלקם עם חלקים משומשים שתרמו להשלמת הפרויקט, ועל כך אני כמובן מודה להם ולא אשכח זאת.
את הדיאן המשוקמת החלטתי לצבוע בצבע צהוב. הסגנון היה – העתק של Dyane Capra – מהדורה שיועדה לשוק המקומי בצפון ספרד ויוצרו ממנה 600 יחידות בלבד במפעל באזור.
למעשה יצרתי מעין רפליקה של Capra הכוללת סמלים / מדבקות שאותם הזמנתי מאותו יצרן שסיפק את המדבקות לאותן 600 יחידות, אי-שם בשנת 1981.
לדיאן יש חלקי חילוף בשפע, וקבוצת חברים בעלי סיטרואן דה-שבו ונגזרותיה שדואגת להיפגש אחת לחודש, אבל לא רק. בקבוצה עזרה הדדית, הזמנת חלקים מרוכזת, תמיכה טכנית ועזרה מעשית בשיפוץ ותחזוקה.

סיטרואן דיאן
היא יוצרה בין 1967 ל-1983 והתבססה כמעט באופן מוחלט על ה-2CV (דה-שבו) המיתולוגית. סיטרואן יצרה עבורה חלקי פח שונים לחלוטין מאלה של האחות וייצרה לצידה גרסת ואן בשם Acadiane.
1.45 מיליון דיאן יוצרו (ורבע מיליון מגרסת הוואן), אך למרות זאת, גם אחרי שיצורה של הדיאן הופסק, המשיכה האחות להמכר.
מנוע בוקסר בנפחים של 425,435,602 סמ"ק, מקורר אוויר מלפנים הניע את הגלגלים הקדמיים. דיאן – 6 היא למעשה דיאן בעלת "המנוע הגדול" ה-602 סמ"ק, והיא הוצגה ב-1968, עם המנוע שנלקח מדגם ה"עמי".